انتخاب کردن نوع ورزش برای تناسب اندام مهم است

عموما دويدن از شنا کردن زيادترلاغر ميکند چون که دويدن در مقايسه با شنا کردن، چربي عضلات را زيادتر ذوب ميکند و کالري زيادتري را ميسوزاند ، سبب مي شود ضربان قلبتان زياد بسوزاند، و فعاليت داشتن در هواي آزاد نسبت به فعاليت در آب، براي مدت زمان زيادتري سوخت و ساز بدنتان را بالا مي برد.
اما با اينحال، شنا کردن، آسيب پذيري کمتري نسب به دويدن دارد، پس مي‌تواند ورزش بهتري براي کاهش وزن و تناسب اندام در بلند مدت باشد.
کاهش وزن
بدن شما اکثر انرژي تان را بصورت قند و چربي ذخيره مي‌کند. هنگامي که مي‌دويد، شنا مي‌کنيد يا هر ورزشي را انجام مي‌دهيد، کالري مورد نياز شما از قند و چربي‌هاي ذخيره شده تامين خواهد شد. هنگامي که ???? کالري بسوزانيد، نيم کيلو وزن کم خواهيد کرد.
حالا افرادي که کمتر فعاليت مي‌کنند، بيشتر از چربي‌ها استفاده مي‌کنند تا قند، و افرادي که فعاليتشان بيشتر است، بيشتر از قندهاي ذخيره شده انرژي‌شان تامين مي‌شود. اگرچه افراد فعال در مجموع، کالري بيشتري از چربي‌ها و قندهاي بدنشان مصرف مي‌کنند.
عضلات
عضله ساختن در آب خيلي سخت‌تر از ساختن آن بيرون از آب است، چرا که آب، نوع حرکات عضلات را محدود مي‌کند. عضلات، کالري بيشتري مي‌سوزانند، اين کالري‌ها از چربي‌ها هم تامين مي‌شوند.
مردها هم راحت‌تر از خانم‌ها چربي و کالري‌سوزي دارند، چرا که بصورت ميانگين همان طور که اغلب خانم ها نصف مردان وزن دارند، مردان دو برابر خانم‌ها توده‌ي عضلاني دارند.
ضربان قلب
هنگامي که شما شديدتر ورزش کنيد، بيشتري کالري خواهيد سوزاند، که اين شامل کالري‌هاي دريافت شده از چربي‌ها نيز مي‌شود. ضربان قلب شما تعيين کننده‌ي شدت ورزشتان است. هنگامي که زير آب باشيد، ضربان قلبتان نسبت به زماني که در خشکي هستيد، کندتر خواهد بود.
اين اختلاف را مطالعات مرتبط با کالري سوزي به ما نشان داده است. شديدترين حالت ممکن دويدن، در مورد يک فرد ?? کيلويي در هر ساعت ???? کالري مي‌سوزاند، اما در شديدترين حالت ممکن شنا کردن، تنها ??? کالري در يک ساعت براي همان فرد خواهد سوخت.
سوخت و ساز
دويدن کمک مي کند تا در حين ورزش و تا ?? ساعت بعد از آن کالري سوزي تان ادامه داشته باشد! اما شنا کردن تنها به سوزاندن کالري در حين ورزش به شما کمک مي‌کند. اين اتفاق به اين دليل رخ مي‌دهد که هوا، دماي بدن شما را افزايش مي دهد اما آب نه!
بالا رفتن دماي بدن به شما کمک خواهد کرد تا بعد از اينکه ورزشتان تمام شد، کماکان کالري و چربي سوزيتان ادامه داشده باشد. دماي بدن شما تا ?? ساعت بالاتر از حالت نرمال باقي خواهد ماند.
در نتيجه هنگامي که روي مبل خانه‌تان نشسته‌ايد، اگر قبلا دويده باشيد، نسبه به زماني که از استخر آمده‌ايد کالري بيشتري مصرف خواهيد کرد.
خطر پذيري
پياده‌روي، شنا کردن، و دوچرخه ثابت ورزش‌هايي هستند که آسيب زيادي به بدن نمي‌رسانند. اين در حالي است که دويدن نسبت به شنا کردن آسيب رساني بيشتري دارد. حدود ?? درصد از اشخاصي که دويدن را انتخاب مي‌کنند، در عرض شش هفته بدليل صدماتي که ديده‌اند، ورزش کردن را کلا رها مي‌کنند!
با اين اوصاف، شما چه ورزشي را براي چربي سوزي انتخاب مي‌کنيد؟