بهترین نوشیدنی‌ها و میان‌وعده‌ها

1 - لبنیات کم‌چرب
به طور مشخص، شیر غنی‌شده منبع خوبی از ویتامین A و موثرترین ویتامین برای سلامت پوست است. برخی ماست‌ها هم حاوی ویتامین A هستند؛ ماست‌های پروبیوتیک با باکتری‌های زنده‌شان هم می‌توانند به هضم و جذب بهتر مواد مغذی کمک کنند.

2 - چای سبز
منبعی سرشار از پلی‌فنول‌هاست؛ آنتی‌اکسیدان‌هایی که ضد التهاب هم هستند. مصرف مدام چای سبز 2 تا 3 فنجان در روز، می‌تواند در بهتر شدن بافت پوست و پیشگیری از بروز چروک موثر باشد. البته این نوشیدنی باعث می‌شود سلول‌هایی که در معرض نور آفتاب آسیب دیده‌اند، خود را سریع‌تر ترمیم کنند. همچنین پلی‌فنول‌های موجود در چای سبز می‌توانند باعث کاهش ریسک سرطان غیرتوموری پوست شود.

چی بخوریم:
سس گوجه‌فرنگی پخته و رب گوجه‌فرنگی، بهترین منبع لیکوپن است. میوه‌ها و سبزی‌های نارنجی- هویج، طالبی، زردآلو، آب‌پرتقال و سیب‌زمینی- همگی منابع خوبی از بتاکاروتن هستند. البته سبزی‌هایی که به رنگ سبز هستند، مثل اسفناج، کلم‌پیچ، چغندر و انواع کلم‌های سبزرنگ هم علاوه بر بتاکاروتن، حاوی کاروتنوئید مهم دیگری به نام لوتئین هستند، بنابراین سعی کنید مقداری جعفری، مریم‌گلی، رزماری یا گشنیز به غذای‌تان اضافه کنید. برای افزایش جذب کاروتنوئیدها بهتر است سبزی‌های خود را با آووکادو میل کنید. نتایج یک بررسی نشان داده، خوردن سالاد ترکیب شده با 150 گرم آووکادو می‌تواند میزان کاروتنوئید دیگری به‌نام آلفا کاروتن را 2/7 برابر و جذب لوتئین را 1/5 برابر افزایش دهد.

منبع: سیب سبز