راهنمای خرید سانترال

براي راه اندازي سانترال و خريد يک سيستم متناسب با نيازهايمان بايد به سه موضوع اساسي توجه نمود. در اين بخش سعي داريم آشنايي اوليه و مختصري براي مديران کسب و کارهاي کوچک و متوسط داشته باشيم تا در زمان خريد اطلاعات بهتري در انتخاب محصول داشته باشند.

تعداد خطوط شهري
ابتدا بايد تعداد خطوط شهري مورد نياز جهت پاسخگويي و تماس با بيرون را در نظر گرفت. زيرا سانترال ها براي تعداد مشخصي از خطوط شهري توليد شده اند و ظرفيت مشخصي از نظر تعداد خط شهري دارا مي باشند.

تعداد و نوع داخلي ها
موضوع بعدي در نظر گرفتن تعداد داخلي هاي مورد نياز است. در اين بخش بايد در نظر داشته باشيم ما به چه داخلي هايي و با چه امکاناتي نياز داريم. نوع استفاده از داخلي را بايد مشخص نمود، که کاربري کارمندي و يا منشي مديريتي دارند. براي آشنايي با تفات هاي گوشي هاي کارمندي و مديريتي مي توانيد اينجا کليک کنيد. حال زمان آن رسيده که پس از مشخص شدن نيازها مدل گوشي تلفن هاي مناسب با نيازهايمان را انتخاب نماييم. براي انتخاب مدل هاي مختلف تلفن پاناسونيک و مشخصات آن ها به بخش تلفن سانترال مراجعه نماييد.

قابليت هاي مورد نياز ما
همانطور که مي دانيم يک سيستم تلفني قابليت هاي متنوع و جذابي دارد. که ممکن است ما به بخشي از آن هاي نياز داشته باشيم و بخشي مورد استفاده ما نباشد. پس ما بايد امکاناتي که ميخواهيم روي سيستم تلفني داشته باشيم را مشخص نماييم. به طور مثال، تلفن گويا، ضبط مکالمات، صندوق صوتي، دربازکن، باطري بکاپ سانترال و ... امکاناتي هستند که روي يک سانترال مي تواند وجود داشته باشد حال بايد بدانيم به کدام يک از اين قابليت ها نياز داريم تا بر اساس بودجه و هزينه اي که ميخواهيم داشته باشيم، سانترال مناسب و امکانات جنبي مورد نياز را انتخاب نماييم.

دستگاه سانترال مناسب براي يک کسب و کار متوسط
براي نمونه سازمان هايي که دراراي خطوط شهري کمتر از هشت خط و تعداد داخلي کمتر از بيست و چهار خط مي باشند و نيازهايي نظير صندوق صوتي، ظبط مکالمات، صف انتظار، تماس اينترنتي و تماس تصويري را ندارند ميتوانند از سري KX-TE که داراي مدل هاي 3به8 (عدد اول مربوط به خط شهري و عدد دوم مربوط تعداد داخلي مي باشد.)، 6به16 و 8به24 هست استفاده نمايند و براي تعداد خطوط شهري و داخلي بيشتر بايد به سراغ سري ديجيتال TDA که داراي مدل هاي TDA30، TDA50، TDA100، TDA100dbp، TDA100dba، TDA200، TDA600 مي باشد رفت.  

نصب سانترال