سبزیجات سرشار از ویتامین برای فصل سرما

عصرايران- فصل سرما است و شما بايد به فکر تأمين ويتامين‌هاي بدنتان باشيد تا بيماري‌هاي خاص اين فصل را از خود دور کنيد. کار سختي نيست کافي است که سبزيجات مفيد را وارد برنامه‌ي غذايي روزانه‌تان بکنيد و از خواص آن‌ها بهره ببريد.

شلغم
خوشبختانه شلغم جز سبزيجات نسبتاً ارزاني است که در عين حال به راحتي قابل پخت و مصرف است.
شلغم سرشار از ويتامين C و اسيدهاي آمينه‌ي ضروري براي بدن است. فصل سرما را بدون اين سبزي مفيد سر نکنيد.
بدانيد که نصف فنجان از اين سبزي پرخاصيت حاوي 35 کالري و 18 ميلي گرم ويتامين C مي‌باشد.
داخل سوپ يا آشتان حتماً شلغم بريزيد.
ترکيب شلغم و عسل شربتي مي‌دهد که يک آنتي‌بيوتيک معجزه گر و کاملاً طبيعي است.

نخود فرنگي
در فصل سرما حتماً نخود فرنگي مصرف کنيد. اين نخودهاي خوش‌رنگ کوچک کم کالري و حاوي چربي کمي هستند اما در عين حال منبع خوبي براي تأمين پروتئين محسوب مي‌شوند. از اين گذشته نخود فرنگي‌ها سرشار از پکتين و فيبرهاي غذايي ديگري هستند که ميزان قند خون و کلسترول را کاهش مي‌دهند.

کدو حلوايي
کدو حلوايي منبع آنتي اکسيدان ها است و به خوبي از عهده‌ تقويت سيستم ايمني بدنتان بر مي‌آيد. بتاکاروتن موجود در آن در بدن به ويتامين A تبديل مي‌شود.
همان طور که مي‌دانيد اين ويتامين براي سلامت چشم‌ها و رشد استخوان‌ها لازم است. پتاسيم موجود در اين کدوهاي بامزه خطر ابتلا به فشار خون بالا را نيز کاهش مي‌دهد.

گل کلم
محققان معتقدند افرادي که گل کلم بيشتري مصرف مي‌کنند ميزان کلسترول خونشان کمتر است. اگر قصد لاغري داريد بدانيد که اين کلم‌هاي خوش طعم يک هميار خوب محسوب مي‌شوند.

کلم بروکسل
احتمالاً اين کلم چندان خوش آيند کودکان نباشد. اما بايد بدانيد کلم بروکسل منبع ويتامين C محسوب مي‌شود. پس خودتان را از خواص اين سبزيجات مفيد محروم نکنيد.