يافتن جايي براي شنا

حين ماه‌هاي گرم سال، ‌بسياري از افراد براي شنا به دريا يا درياچه‌ها مي‌روند. در فصل سرد اغلب شناگران به استخرها روي مي‌آورند. به علاوه بسياري از افراد براي رسيدن به تناسب اندام محيط کنترل‌شده استخر را بدون توجه به فصل ترجيح مي‌دهند.

پيش از اينكه عضو يک استخر شويد، يک بازديد امتحاني از آن انجام دهيد. در اين بازديد به اين نکات توجه کنيد:
بازرسي سريعي انجام دهيد: دوش‌ها و محل تعويض لباس بايد پاکيزه باشند و به خوبي به آنها رسيدگي شده باشد؛ سطح استخر و کناره‌هاي آن بايد صاف باشد، ولي لغزنده نباشد؛ آب استخر بايد زلال باشد. شما بايد بتوانيد نوارهاي رنگ‌شده در کف استخر را به وضوح ببينيد.
با کارکنان صحبت کنيد: در مورد آخرين ارزيابي بهداشتي انجام شده و درجه‌اي که استخر گرفته، سوال کنيد. در موارد قواعد و فرهنگ استخر به خصوص آداب رفت و برگشت در طول استخر هم اطلاع کسب کنيد.
بيني‌تان را به کار بيندازيد: بوي تند کلرين نبايد بيني شما را آزار دهد. شواهد فزاينده حاکي از آن است که قرارگيري در معرض کلرين در شناگران حرفه‌اي به بيماري تنفسي انجاميده است. گرچه مقداري کلرين بايد در آب استخر موجود باشد تا ميزان ميکروب‌هاي درون آب را پايين نگه دارد، اما پيشرفت‌ها در دستگاه‌هاي تصفيه آب پايين آوردن قابل توجه ميزان کلرين را امکان‌پذير کرده است.
گوش دهيد: سکوت استخر ممکن است عالي باشد، اما به معناي اين است که سيستم‌هاي پمپاژ و تصفيه آب استخر خاموش هستند. اين دو سيستم به منزله قلب و کليه‌هاي استخر هستند و شما بايد بتوانيد صداي آنها را در حال کار کردن بشنويد.
آب را آزمايش کنيد: درجه حرارت آب بايد مناسب باشد. بهترين درجه حرارت براي آب استخر 27 درجه سانتي‌گراد است که هنگامي كه براي اولين بار با آن تماس پيدا مي‌کنيد، احساس سرما مي‌کنيد، اما پس از يک يا دو دور شنا کردن به آن عادت مي‌کنيد. استخرهايي که براي کودکان کم‌سن مورد استفاده قرار مي‌گيرد اغلب درجه حرارت بالاتري دارند که در ابتدا خوشايندتر است، اما هنگامي كه تمرين را شروع مي‌کنيد،‌ ممکن است اين‌گونه نباشد.
پهناي استخر را بررسي کنيد: خطوط استخر بايد پهن و مستقيم باشد. فاصله ايده‌‌آل ميان خطوط 3 متر است. در يک استخر شلوغ اغلب لازم است در يک مسير به طور مشترک با ديگري شنا کنيد، بنابراين وجود فضاي کافي مهم است.
آموز‌ش‌هاي خود را به روز کنيد: حتي اگر قبلا مي‌دانيد که چگونه شنا کنيد، شرکت در يک کلاس تقويتي مي‌تواند به شما کمک کند به نحوي کارآمدتر و سريع‌تر شنا کنيد.

5 شناي پروانه
سخت‌ترين نوع شنا كه به مهارت بالايي نياز دارد و معمولا به مبتديان توصيه نمي‌شود.
در اين شنا دو بازو به طور همزمان مانند آسياب حركت مي‌كنند و ضربات پا مانند دم دلفين انجام مي‌شود.