ژاپنی ها سالم ترین رژیم غذایی را دارند

همه ما سعي مي کنيم که از سالم ترين مواد غذايي استفاده کنيم به همين دليل در مطلب خواندني امروز يکي از سالم ترين رژيم هاي غذايي جهان را به شما معرفي مي کنيم. امروزه در غرب غذاها خيلي سريع آماده مي شود و اغلب به طعم آن کمتر توجه مي شود در حالي که در شرق آسيا مردم به طعم غذا اهميت مي دهند. ژاپني ها اغلب مصرف آن چه را براي سلامت مفيد است بر آن چه دوست دارند ترجيح مي دهند.

ماهي
در اين کشور مصرف ماهي که منبع عالي اسيد چرب امگا 3 است، بسيار بالاست.

مصرف کم گوشت قرمز
با مصرف بالاي ماهي ديگر در برنامه غذايي ژاپني ها جايي براي مصرف گوشت قرمز باقي نمي ماند. گوشت قرمز داراي چربي هاي اشباع شده است که در صورت مصرف بيش از حد سرخرگ ها را مسدود مي کند و باعث چاقي مفرط و بيماري قلبي مي شود.

فرآورده هاي سويا
فرآورده هاي سويا نيز مانند ماهي در ژاپن طرفداران زيادي دارد. فرآورده هاي سويا کاهش دهنده بيماري قلبي و فشار خون است و ماده اصلي برنامه غذايي ژاپني ها محسوب مي شود. سويا در پايين آوردن کلسترول موثر است.

مصرف برنج
مصرف برنج ژاپني ها بسيار بالاست به طوري که تقريباً با هر وعده غذايي از جمله صبحانه به ميزان کم سرو مي شود. از برنج به عنوان کربوهيدرات کم چرب استفاده مي شود. البته توصيه مي شود به جاي برنج سفيد از برنج قهوه اي استفاده شود تا مواد مغذي بيشتري به بدن برسد.

نودل سالم
نودل ( ماکاروني، رشته ) نيز بخشي از غذاهاي اصلي ژاپني ها را تشکيل مي دهد. اين نودل ها که از آرد گندم و گندم سياه تهيه مي شود، براي سيستم گوارشي مفيد است. اين نودل ها که فاقد آرد سفيد است، سرشار از فيبر است. مصرف نودل به بدن در دفع کلسترول و تحريک روده کمک مي کند.

مصرف بالاي سبزيجات
مردم ژاپن از سبزيجات استفاده فراوان مي کنند به طوري که خوردن سوپ سبزيجات يا سالاد براي صبحانه امر غيرعادي نيست. رژيم غذايي ژاپني ها سرشار از کلم برگ، کلم بروکلي، گل کلم، کلم پيچ، شاهي و... است. اين گياهان که سرشار از ويتامين C و فيبر است، خاصيت ضدسرطاني دارد. براي حفظ ماده مغذي، سبزيجات را به صورت بخارپز مصرف مي کنند.

چاي سبز
ميزان نوشيدن چاي سبز در اين کشور بالاست. چاي سبز تنظيم کننده فشار خون، کاهش دهنده قندخون، تقويت کننده سيستم ايمني بدن، کاهش دهنده کلسترول و کند کننده روند پيري است و از بروز سرطان پيشگيري مي کند.

دسرهاي سالم
اگر چه ژاپني ها از خوردن دسرهايي مانند بستني يا کيک لذت مي برند اما براي دسر، ميوه هاي فصلي را ترجيح مي دهند.

مصرف کم وعده هاي غذايي
پرس هاي غذا در ژاپن بسيار کمتر از کشورهاي غربي است و در نتيجه از پرخوري پرهيز مي کنند.