هنگام سرماخوردگي انار بخوريد

به گفته کارشناسان تغذيه وجود ويتامين موجود در انار در کم‌خوني و فقر آهن و پيشگيري از ابتلا به سرماخوردگي که در فصل پاييز افزايش مي‌يابد، موثر است.
ارزش غذايي در صد گرم ميوه انار، حاوي 60 کيلوکالري انرژي، 1 گرم پروتئين، 1 گرم چربي، 260 ميلي ‌گرم پتاسيم است که پتاسيم از عناصري است که براي پيشگيري از ناراحتي‌هاي قلبي و عروقي توصيه مي‌شود.

 

5 ميلي‌گرم آهن موجود در انار در خون سازي و پيشگيري از فقر آهن و کم‌خوني موثر است. انار داراي ويتامين‌هاي گروه B است که عمدتا اين ويتامين‌ها در واکنش شيميايي ضروري بدن نقش دارند، همچنين ويتامين B1 که در پيشگيري از ناراحتي عصبي موثر است.
خوردن انار با هسته براي افرادي که ناراحتي گوارشي ندارند توصيه مي‌شود. از مواردي که در انار حائز اهميت است، وجود مواد پلي ‌فنوليک، آنتي‌ سيامين، اسيد الاژيک که جزء رنگدانه‌هاي موجود در انار بوده و در جلوگيري از سرطان سينه و پروستات نقش به سزايي دارد.
انار در بهبود تصلب شرايين، پيشگيري از آلزايمر و کاهش فشار خون، کلسترول و درمان کم‌خوني نقش به سزايي دارد. آنتي اکسيدان موجود در انار سه برابر چاي سبز است که نشان از اهميت انار در پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي عروقي دارد. انار در جلوگيري از پوکي استخوان در بعد از يائسگي نقش مهمي داشته و مصرف آن براي زنان سالمند توصيه مي‌شود. اخيرا با تکنولوژي‌هاي جديد، از هسته انار، روغني استخراج مي‌شود که اثرات بسيار مفيدي در بدن داشته و حاوي امگا 3 و اسيد چرب اشباع نشده بوده و مانع از ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي مي‌شود.
منبع: روزنامه كيهان