ده فرمان برای شادابی پوست

? آب:
نوشيدن مقاديرکافي آب در هرروز ، به پوست کمک مي کند که ظاهري صاف ، نرم ،انعطاف پذيرو جوان تر داشته باشيد.

? ويتامين c:
ويتامين cبه بدن کمک مي کند تا با عفونتها و بيماريها مبارزه نمايد .سيستم ايمني را تقويت کرده و نيزبهبود بيماري را تسريع مي کند.
مرکبات ، توت ها ، کوجه فرنگي ، گل کلم و کلم بروکلي همگي از جمله مواد غني از ويتامين c هستند.

? چاي سبز:
چاي سبز غني از اکسيدان ها است . همچنين نشان داده شده است که مسبب کاهش سطح کلسترول ، تقويت عملکرد ايمني و کاهش ريسک ابتلا به برخي سرطانها مي شود .
با مصرف چاي سبز شما متوجه کاهش وزن خود مي شويد، در حالي که از کافئين دريافتي خود نيز احساس رضايت مي کنيد.

? سويا:
پروتئين هاي سويا غني از آمينو اسيدها ، ويتامين E و بسياري از آتي اکسيدان ها هستند . اين موارد موجب مي شوند که پوست ، مرطوب و بدون چروک باقي بماند

? اسيدهاي چرب ضروري:
اسيدهاي چرب ضروري (EFAS) مانند امگا ? و امگا ? که به عنوان چربي هاي خوب شناخته مي شوندبه عملکرد سلولي کمک مي کند . مانند سايرغذاهاي مفيد ، اسيدهاي چرب ضروري به سلول ها کمک مي کند تا اعمالشان را به درستي انجام داده و از اين رو سبب پاکسازي پوست ، جلوگيري از ايجاد لک هاي پوستي ، کاهش چروک ها ، بهبود و سلامت مو و رشد ناخن مي گردند.

? شير:
شير غني از کلسيم ، ويتامين هاي B? ،B??و D است . کلسيم به همراه ويتامين D که اقزايش دهنده جذب کلسيم مي باشد . به حفظ استخوانهاي محکم و دندانهايي سالم کمک مي کند . ويتامين B?و B?? براي رشد گلبول هاي قرمز خون که حاملين اکسيژن مورد نياز سلول ها هستند ، ضروري است . اين مواد کمک مي کند تا پوست و مو سالم تر و زنده تر به نظر برسند .

? سبزيجات:
سبزيجاتي مانند اسفناج و کلم پيچ غني از ويتامين A,E,C و آهن فيبرهستند . که براي زيبايي چهره مهم است .

? ماست:
از آنجا که ماست يک فرآورده لبني است تمام خواص شير براي آن قابل ذکر است .
ماست همچنين حاوي باکتري هاي مفيدي است که به هضم غذا موادغذايي کمک کرده ، سيستم ايمني را تقويت کرده و زماني که به عنوان ماسک استفاده مي شود ، مي تواند سبب آبرساني و پاکسازي پوست شود.

? سير:
اين ماده اعجاب انگيز سبب کاهش فشارخون ، کاهش کلسترول و حتي پيشگيري از سرطان مي شود. اين ماده غذايي سرشار از آنتي اکسيدان ها است که کمک مي کند شما جوان بمانيد.

? شکلات:
شايد شکلات بهترين ماده غذايي براي حفظ سلامتي در دنيا نباشد اما از طريق افزايش ميزان اندورفين ها و سروتونين اثرات مثبتي برروي خلق و خوي شما مي گذارد. و سبب آرامش و احساسي خوشايند در شما مي شود.