وجود 85 هزار بیمار مبتلا به ایدز در کشور

دکتر صداقت با بيان اينکه طبق برآوردها 85 هزار نفر در کشور به بيماري ايدز مبتلا هستند ادامه داد: از اين تعداد تاکنون 28 هزار بيمار شناسايي شده است.

وي با اشاره به نقش مواد محرک و روانگردان در تغيير موج انتقال بيماري از تزريق مشترک به بي بند و باري هاي جنسي افزود: تغيير الگوي اعتياد به سمت مواد جديد و صنعتي که به شيوه هاي مختلف در حال معرفي و عرضه بين جوانان و به ويژه مصرف آن براي تناسب اندام، افزايش تمرکز، افزايش اعتماد به نفس و افزايش قدرت مذاکره و برقراري ارتباط در بين خانم ها افزايش يافته و به يک باور غلط که اعتيادآور نيست، تبديل شده است.

وي از ديگر نتايج سو مصرف مواد محرک و روان گردان را کشيده شدن افراد به سمت بي بند و باري جنسي خارج از عرف جامعه دانست و افزود: اين مواد قدرت تصميم گيري فرد را از بين مي برد.

وي تن فروشي را از ديگر موارد افزايش ابتلا به بيماري ايدز دانست و گفت: اين معضل را که به عنوان يک بحران و نوعي تجارت در دنيا مطرح است تا کنون هيچ جامعه اي نتوانسته به صفر برساند و بر اساس الگوهاي رياضي يکي از مهمترين گروه هاي مهم جامعه ما اين گروه بوده که به علت رفتارهاي جنسي خارج از چارچوب خانواده و همسر به اين ويروس مبتلا مي شوند.